недеља, 18. децембар 2011.

КАД ЈЕ СВЕ ВОЛИМ - Јован Николић





 КАД ЈЕ СВЕ ВОЛИМ

Када ми упадне у собу
И унесе снег на трепавицама
И мирише на напоље.

Кад купи пса па овај
Хтео не хтео, убрзо
Почне да личи на њу.

Кад се сетим да је била фетус
И такву је волим
У стадијуму пуноглавца

На фотографијама из детињства
Као бебирону са локницама
А најволим зато што се она
Од тих фотки данас
Уопште не мења

Кад ноћу пише
Батеријом по ваздуху
Шаље поруке ванземаљцима

Кад ме на Рилкеове
Стихове пита
А је л ти се свиђа
Моја нова ташна?

Кад усисава тепих у аљинчету
И кад је уштинем отпозади
А она врисне
Јеси ли нормалан
Могла сам тако да погинем овде

Кад слушамо музику
А она подигне кажипрст
Слушај сад овај прелаз
Како је добар
Рам-тара-рам-тира-там

Кад је погледам на неко место
А она стави руке преко тог места
Каже што си покварен,
Марш тамо!

Кад донесе ћумур
На послужавнику
Ево, мало су ми
Изгореле кифлице каже

Док чита ове белешке
Па се изнервира
Што лажеш, за оне кифлице!

Кад ми каже
Боже, колики ти је нос!
То је зато што ме лажеш
Па ти стално расте
Ко Пинокију...

Кад каже
Ја бих те нешто питала
Ако обећаш да
Нећеш да се смејеш

Кад изађе из купатила и
Кад јој коса личи
На дечији цртеж

Кад шмрца на љубавни филм
И кад опази да се једва
Уздржавам да
Не праснем у смех
Па стане да ме гађа
Корама од поморанџе

Кад ми каже
Ти мене кад би оставио
Ја бих само легла
На патос
И умрла...

Јован Николић
__________________



 Јован Николић, немачко-српско-ромски књижевник, пореклом из Чачка, а вољом судбине већ више од деценију житељ Келна. Ових дана, био је представљен у овом немачком граду као најбољи писац ове године, својим романом "Бела врана, црно јагње". Пре њега, ово престижно немачко признање добијали су светски познати писци, међу њима и нобеловац Орхан Памук... О Томе, и о веома необичном животу овог уметника, прочитајте у његовом интервјуу на овом линку.

8 коментара:

  1. Beskrajno lepa pesma...ima lepotu i životnost Garavih sokaka. Hvala, Todora, na divnom postu. Ovo će ime da se pamti!

    ОдговориИзбриши
  2. Да, Емо... За ово име (Јована Николића) ових дана зна сва Немачка, али код нас, нажалост, важи она "најтеже је бити пророк у свом селу"...
    Мене је ова песма опчинила, три дана сам под апсолутним њеним утицајем. Не знам могу ли се Николићеве књиге купити и код нас, мислим да му је једна збирка преведена и објављена на српском... Свакако, сву моју пажњу је "купио"...
    Теби поздрав!

    ОдговориИзбриши
  3. Ovu pesmu sam vec citala, ali ne celu. Ljudi se reklamiraju njome po FB i tako dalje. Ali dobro, ko zna koliko se reklamiraju i mojim pesmama....heheh..ja ih pisem gde stignem u momentu.
    Nek nam je srecna nova godina, bice jos svega.
    Drago mi je da si ti ovo ovako obelodanila, a i ovakav zivot mi je jasan, situacije su cistota proslosti...ehhehe. Ma ko je dragulj-kamen, on istraje i kad tad dobije svoje pravo mesto. Odlicno sam razumela sistem njegovog uspeha i veliki je uzor ljudima. Sve moje cestitke ovom divnom sposobnom coveku.
    Drago mi je da ovako jasno sada znam o cijoj se pesmi radi. Ma sve dodje na svoje mesto. Hhehhheheheheh Hvala draga Todora.

    ОдговориИзбриши
  4. Pipi, hvala ti na javljanju i na vremenu koje si posvetila tekstu o ovom divnom pesniku i, sigurno, divnom čoveku... A o krađi pesama, šta da ti kažem... Ako mogu da ukradu način na koji se neko smeje, voli ili duri, onda mogu i njegovu pesmu. Znači - ne mogu! Tebi veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  5. Draga Todora Skoro, zatecen sam vasim toplim, ljudskim komentarima.
    Moja knjiga "Soba s tockom" Stampana je u Cigoji za proslogodisnji sajam knjiga u Beogradu. Nakon jedanaest godina bio sam prvi put citave nedelje Oktobra u mom rodnom gradu i jedan dan u Cacku, gradu moga detinjstva. Bilo je zaista dirljivo. Nisu me zaboravili a mislio sam da jesu. Ipak je Srbija moja zemlja!
    Hvala Vam jos jedan pout i hvala Vasim citaocima na njihovom misljenju.
    Srdacno i verno Vas
    Jovan Nikolic

    ОдговориИзбриши
  6. Dragi i divni pesniče Jovane Nikoliću!
    Zadovoljstvo je moje što sam otkrila Vaše prelepe stihove, a još veće što mi se, evo, javljate... Želim da Vam čestitam na prestižnom osvojenom priznanju i da Vam, kao običan čitalac, iznesem svoj sud: na dobrom ste putu, tu među stihovima i rimama ste na pravom mestu, ma bili u Nemačkoj, ili u Srbiji. A Srbija, ta, ponekad stroga mati, i ako vas je gurnula na dalek put, voli Vas i dalje, jer se čedo uvek voli.
    Hvala još jednom na javljanju, na toplim rečima i na informaciji o Vašoj knjizi.
    Srdačno,
    Todora Škoro

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман12. март 2014. 15:51

    I na mene je pesma delovala jednako. A mislio sam da sam pročitao sve velike pesme o ljubavi.U biblioteci u kojoj radim, nađoh zbirku "Đurđevdan" Jovana Nikolića i natenane je čitam! A naći ću i tu "Sobu s točkom"!
    Puno pozdrava Jovanu i tebi Todora!

    Vladimir Dulanović - Toki, Nova Varoš.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je, Vladimire, da se i tebi pesma dopala... A "Soba s točkom", kako u komentaru gore sam pesnik Jovan Nikolić reče, štampana je u Čigoji, pa onda nije neizvodljivo da se do nje dođe.
      Pozdrav tebi, pesniče!

      Избриши